Informatie rondom garantie en klachten

Garantie

U heeft fabrieksgarantie na registratie van de producten tenzij anders aangegeven.

Steeds meer merken, fabrikanten geven de mogelijkheid de garantie te verlengen.
Deze garantie verlenging moet u doen via de website van de desbetreffende gereedschap of machine fabrikant.
Hieronder hebben wij een overzicht gemaakt van de meest bekende en ons bekende merken websites waar u uw bij ons aangekochte machine kunt aanmelden.
Houdt bij het aanmelden uw factuur, machine en machinenummer bij de hand.Verlengde garantie
Hieronder een overzicht van de fabrikanten die een verlengde garantie aanbieden.
Lees goed de voorwaarden door. De verlengde garantie kan betrekking hebben op alleen de machine, of de accu’s.
De aanmelding moet geschieden in de regel binnen 2 weken na aankoop.
Het is hierbij wel van belang dat u zo snel mogelijk na aankoop registreert bij de fabrikant, dit kan op de volgende sites:
  • bosh Klik hier om uw Blauwe Bosch machine aan te melden voor verlengde garantie tot 3 jaar.
  • de DEWALT-gebruikers kunnen de garantieperiode van hun XR machines verlengen tot 3 jaar. Klik hier.
  • hit Klik hier voor registratie van uw Hitachi machine en de verleng uw garantie tot 3 jaar.
  • mak Klik hier voor het registreren van een Makita machine voor 3 jaar garantie
    Klik hier voor het registreren van een Makita Lithium-ion accu of oplader voor 2 jaar garantie.
  • meta Op Metabo elektrische gereedschappen word nadat u ze heeft geregistreerd, de normale garantie verlengd tot 3 jaar.
    Voor registratie klik hier.
  • pas Paslode Spit bied nu GRATIS uitbreiding van de fabrieksgarantie, naar een VOLLEDIGE GARANTIE (Full Option Service)
    Na de Full Option Service garantieperiode: VASTE REPARATIEKOSTEN + 6 MAANDEN volledige garantie op de herstelde machine
    Aanmelden kan hier.
  • pan Wij raden u aan uw product bij Panasonic
    Registreer hier uw machine en verleng de garantie met 2 jaar

Klachten

We raden je aan om klachten eerst bij ons kenbaar te maken door te mailen naar kees@professionaltools.nl. Leidt dit niet tot een oplossing, dan is het mogelijk om je geschil aan te melden voor bemiddeling via Stichting WebwinkelKeur. Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR platform van de Europese Commissie. Dit ODR platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr . Wanneer je klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het je vrij om je klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie